vrijdag 7 januari 2011

Pruik uitgezocht

Om goed voorbereid te zijn vandaag naar een tweede pruikenwinkel geweest.
De eerste zaak waar ik was had een lieve vriendelijke verkoopster maar niet de juiste maat, kleur en model in één pruik. Dat werd me te zwaar aan het hoofd maar hij kon wel besteld worden. Toch als voorzorg maar bij een ander ook een afspraak gemaakt en dat bleek bij de leverancier van dezelfde pruiken te zijn.

Samen met schoonzus Connie naar Kiki in Bergen op Zoom en met zijn drieën naar binnen. Geweldig geholpen.
Ik doe er verder niet moeilijk over, het is een gegeven dat ik mijn haar verlies maar dat is maar tijdelijk. Ik ben al een type wat met mutsen, sjaals en haarstukken loop dus voor een pruik draai ik mijn hand niet om, dacht ik....

Het is toch confronterend zo'n ding op je hoofd terwijl je eigen haar er nog op zit. Ik weet dat ik kaal word maar kan er geen voorstelling van maken, wil het misschien ook niet.

Het komt misschien ook omdat ik bijna niets van de bijverschijnselen heb die waren verteld. Op het moment voel ik me grieperig en mijn mond  en smaak is aan het veranderen. Zo verdwijnen de ribbels op mijn gehemelte helemaal omdat het slijmvlies dikker wordt. Als ik geen water drink dan wordt mijn stem schor en kan ik moeilijk slikken. Nu moet ik al veel drinken om alle afvalstoffen die door lever en nieren gaan weg te spoelen dus dat komt mooi uit. Dus als ik die bijverschijnselen niet krijg word ik misschien ook niet kaal....?

Maar goed, de pruik is binnen samen met alle verzorgingsproducten en een bonus! Een losse strook haar (meer een pony) die je aan een petje kunt plakken! Schoonzus zag nog allerlei andere mogelijkheden die ik hier niet zal herhalen......

De service is geweldig. Als het zover is dat mijn haren uitvallen dan komt de kapper langs die mijn hoofd kaal maakt en de pruik in een nog mooier model knipt. Helemaal goed. De eerste zaak heb ik netjes afgebeld en ze had gelukkig alle begrip.