woensdag 2 februari 2011

3e Chemo kuur alweer

De 3e chemokuur zit er in en daarmee ben ik dan op de helft van de voorgestelde 6 kuren.

Gerjon heeft me naar het ziekenhuis gereden. Wat eerst nog een doolhof van gangen leek is nu een makkie. Ingang, tuin door, langs de balie, liften inschieten en aanmelden bij de oncologieverpleegkundige.

Die nam alle tijd om de bijwerkingen door te nemen. Mijn oogklachten komen van de Prednison en verdwijnen weer als ik daar mee kan stoppen. De viscritine blijft gehalveerd om schade aan mijn vingertoppen te voorkomen. Ze heeft me ook laten zien waar de bloedwaardes aan moeten voldoen wil ik de kuur krijgen. Ik weet de getallen niet allemaal maar wel dat mijn waardes allemaal in het gemiddelde liggen. Niet hoog maar zeker niet te laag dus dat is goed nieuws. Vooral de leukocyten houden ze in de gaten, dat zijn de witte bloedlichamen.

Ik krijg ook een gesprek met de diëtiste om te kijken of ik alle voedingsmiddelen die er nodig zijn voldoende binnen krijg. Ondanks het opletten ben ik  2 ons afgevallen, de Prednison houdt vooral vocht vast.

De chemo is goed gegaan. Het eerste bestanddeel de Rituximab was nog niet binnen?! dus de zoutoplossing moest in zijn eentje een half uur doorlopen anders was het sneller gegaan. John was er om 13.00 en kon me om 14.30 meenemen.

Voel me moe en huilerig en weer pijn in mijn schouders en rug maar verder gaat het wel. Nog vóór de volgende chemo dus een scan om de voortgang te bekijken. Spannend!