zaterdag 5 februari 2011

Woensdag 9 februari Second Opinion

Woensdag 9 februari second opinion in Daniel Den Hoed Kliniek.

Nooit gedacht dat ik nog eens in Rotterdam-Zuid, de plek waar ik geboren ben, voor een second opinion zou gaan.
Koste nog best wat moeite om de afspraak rond te krijgen. Gek genoeg kwam dat niet omdat het ziekenhuis niet meewerkte, wat ik min of meer had verwacht, maar juist door mijn huisarts. Beter gezegd door de assistente.
Bij haar was ik begonnen omdat ik een verwijskaart nodig heb. Drie telefoontjes en 7 dagen later is eindelijk de fax verstuurd! Geen tijd, niet gewerkt, op de post gedaan, (o, moest het per fax?) zijn eindelijk de papieren rond en kan ik kiezen tussen een aantal data waarop de afspraak is.

Woensdag 9 februari dus een gesprek met een oncoloog waar we de volgende vragen gaan stellen: 

- Wat is de exacte diagnose? Non-Hodgkin, laaggradig of hooggradig. Eerst laaggradig, toen hoog-?
- Is dit de juiste behandeling?
- Zijn er ook andere, ook adequate, behandelmogelijkheden?
- Is een maagoperatie mogelijk om het zieke weefsel te verwijderen?
- Zo niet: is er dan wellicht later een mogelijkheid voor een gastric sleeve?
- Wat is de prognose, % kans op genezing?
- Afvallen tijdens de chemokuur: wenselijk of niet?
 
Hopelijk hebben John en ik een duidelijker beeld na de second opinion.