maandag 4 april 2011

Herstel na de Chemo

Mijn herstel na de chemo is begonnen. Ik voel me prima. Af en toe nog een raar gevoel in mijn lijf en hoofd. Gisteren avond een klammig hoofd. Van buiten een koude schedel van binnen alsof er een vuurtje in brandt.
Maar, vergeleken met mijn gevoel tijdens de chemokuren is dit peanuts. Moe ben ik nog regelmatig. Als ik er aan toe geef dan kan ik een uur achter elkaar slapen maar dat wil ik niet altijd.

Ergens in September ga ik beginnen aan een cursus Herstel en Balans maar dat is nog ver weg. Deze dame wil actie dus heb ik me ingeschreven bij een sportschool.

Samen met hun is er een schema opgesteld waarin we toe werken naar conditieverbetering en krachttraining. Ik heb zomaar slappe armpjes en benen gekregen van al die cytostatica in mijn lijf.

Vorige week al een proefles gevolgd. Alles ging goed tot ik bij de crosstrainer aan kwam. Wat is dat een killer zeg. De andere apparaten kon ik gebruiken tot een goeie tien minuten, deze crosstrainer precies 3 minuten en moest ik gaan zitten om bij te komen.

Vandaag had ik een conditietest. Gewicht gemeten, lengte bepaald. Bloeddruk goed. Vetpercentage gemeten waarvan ik alleen maar wil zeggen dat die omlaag moet:-)

De test was pittig. Ik heb er mijn hele hebbe en houwe ingelegd met als uiteindelijk overweldigende resultaat op het beelscherm: Conditie Zeer Zwak......whoaaa
Geen verrassing natuurlijk en het positieve is dat het alleen maar beter kan worden.

Deze week krijg ik de afsluitende onderzoeken.
Dinsdagmiddag de scan, en donderdag het maagonderzoek.  Ik kijk er niet naar uit. De uitslag zal een week later zijn, dus afwachten maar weer.

Samen met mijn nieuwe levenswijze (het houtsmullerdieet en het sporten) is mijn herstel na de chemo ingezet