donderdag 14 april 2011

De uitslag

Hoera de uitslag is:

Helemaal schoon!
Geen spoor meer van kankercellen. 

Een spannende dag vandaag. Het voelde wel goed maar ja, dat ene stemmetje wat zegt: wat als?!

Na mijn laatste chemo op 16 maart werd deze afspraak gemaakt en toen dacht ik: wat gaat dat nog lang duren. Toch is het snel gegaan. En dan nu deze uitslag. 4 maanden en 10 dagen na het eerste maagonderzoek op 3 december 2010. Wat ben ik blij dat dit allemaal mogelijk is in Nederland.

December diagnose Lymfeklierkanker.
Januari, februari,  maart, 6 chemokuren en een berg aan medicijnen.
Nu complete remissie:
Er is sprake van remissie als de ziekte niet meer actief lijkt: soms is nog wel de schade zichtbaar die door de ziekte is aangericht. ( littekenweefsel in mijn maag) Als aanvullend onderzoek (Pet-CT scan laboratoriumonderzoek) geen ziekteactiviteit aantoont is er complete remissie.

Dat is dus bij mij. Niets meer te zien. Kinderen, familie, vrienden en werk zijn gebeld en gesms't. Iedereen reageert opgelucht en hartverwarmend. Vanmiddag al een borrel op gedronken, vanavond ook nog maar eentje en dan verder met het leven.
De uitslag voelt nog als onwerkelijk maar het zinkt langzaam in.......