maandag 14 maart 2011

Vicky Brown Huis

In het Vicky Brown Huis ben ik naar een verwendag geweest. Het is ongelooflijk wat een inzet vrijwilligers daar hebben om dit inloophuis voor (ex)kankerpatiƫnten te leiden.

Je kunt daar binnenlopen voor informatie en advies, boeken, maar ook doemiddagen zoals therapeutisch boetseren en schilderen. Yoga, je levensverhaal schrijven en Mindfullness kan ook.

Bij mijn aanmedling werd al gevraagd of ik me wilde inschrijven voor een verwendag? Nou graag!

Afgelopen vrijdag was het dus zover. Zes vrouwen die allemaal in een verwerkingsproces zitten m.b.t. kanker en 8 vrijwilligers die ons verwennen ( die vrijwilligers hebben zelf ook allemaal te maken gehad met chemo, kanker en bestraling etc). Wat wil ik nog meer. De ochtend werd een workshop kleding, make-up, en kleurenthema's voor je eigen  unieke persoonlijkheid. Blijkt dat ik meestal wel de juiste kleur kies voor mijzelf.

Na een heerlijke lunch en veel praten met lotgenoten   kon ik aanschuiven bij iemand die mij Reiki gaf. Ik  ben niet helemaal onbekend met Reiki omdat mijn zus Reikimeester is en ook mijn dochter kan het geven. Ze heeft er voor gezorgd dat het rustig werd in mijn hoofd en ik voelde me ook heerlijk ontspannen.

Daarna was het mijn beurt voor een gezichtsmassage. Wat is dat heerlijk! Ik heb mijn pruik afgedaan en dat voelde heel gewoon in deze omgeving, ik voelde ook dat ik met respect werd behandeld. Er was al verteld dat je door deze massage kunt gaan huilen, gewoon door de aanraking. Dat gebeurde bij mij ook heel heftig. Ze vroeg of ik wilde pauzeren. Nuchter als ik soms kan zijn dacht ik: huilen kan ik thuis ook, laat mij maar genieten van deze massage! En dat heb ik gedaan. Ik raakte zo ontspannen dat ik op het laatst in slaap viel.

Na deze gezichtsmassage kreeg ik een voetbehandeling. Massage op drukpunten in je lichaam die aandacht nodig hebben. Bij mij is dat vermindering van stress. Nou dat heb ik geweten. Ook hier viel ik regelmatig in slaap maar ik werd steeds wakker van mijn eigen gesnurk..........


Eenmaal thuis heb ik gekookt, en ben ik vervolgens 2,5 uur gaan slapen! Ik kan gerust stellen dat ik het nodig heb.

Wat een heerlijke dag. Ik ben erg blij dat dit kon. Alle complimenten voor het Vicky Brown Huis!