zaterdag 19 maart 2011

Dingen Die Goed Gaan

Inzending Het Vierkante Ei
De dingen die goed gaan tijdens mijn ziekteperiode verdienen ook aandacht! Vandaag naar het van Abbemuseum in Eindhoven. Daar is de voorronde van de amateur kunstenaars wedstrijd Het Vierkante Ei.

Om 14.45 mag ik daar mijn kunstwerk neerzetten en wachten op het oordeel van de jury! Ben erg benieuwd naar de reacties en durf helemaal niet te hopen op een vervolgplek naar de halve finale. De nominatie voor de voorronde vind ik al heel wat. Voor deze keer plaats ik ook een foto bij mijn blog:

Nog meer dingen die goed gaan?

-de 6 e chemo valt mee in vergelijking met de 5e!
-bezoek van dochter was weer als vanouds
-een vriendin waar je op kunt rekenen
-een kaart van (let op) de moeder van een vriend van zoon. Ik ken haar natuurlijk van vroeger. Zij heeft ook kanker. Een prachtige kaart met een tekst die duidelijk van een lotgenote af komt. Kippenvel.
-de tulpen van schoonzus en moeder staan nog steeds
-een schoonzus die een paar uurtjes naast een slapende Ted zit en in haar hand laat knijpen als het moeilijk wordt
-een mail van grote zus die duidelijk de hele blog uit-spit én reageert.
-mooie mails van broer en jongste zus
-een boeket bloemen van de baas van John
-telefoontjes van mijn werk
-een goed gesprek met familie
-even geen medische handelingen tot 5 april
-naar de katten kijken die voor het raam zitten te kwijlen, kijkend naar de vogeltjes
-weten dat ik deze ziekteperiode samen met John bewandel........en met zo veel mensen meer.........dat het een kwestie van weken is dat ik meer zal weten over mijn toekomst......dat ik op een kruispunt sta in mijn leven.......want als je eenmaal in deze achtbaan zit van shock....verdriet.....aanvaarding......vechtlust......het hier en nu.......de toekomst.......wonen.......relatie.......werken.......IK........dan kun je er niet om heen.........niets is meer hetzelfde.......niets zal meer hetzelfde zijn......

De dingen die goed gaan koester ik nu...........straks is later. Wie naar het verleden kijkt staat met de rug naar de toekomst.